PANDHY’S™ POST #121 – Ó azok a fergeteges húszas évek!

Boldog Új Évet kedves Szépségtündérek!

Két évszázad könyvei és újságcikkei nyelvezetének elemzésével egy nemzetközi kutatócsoport az előző századfordulót, a 1920-as és a 2000-es éveket találta az elmúlt 200 év legboldogabb korszakának.

Ó azok a fergeteges húszas évek!

Amikor minden robbanásszerűen megváltozott!

A háború után az emberek szerették volna visszanyerni szabadságukat és boldogságukat, ezért nagy szerepet kapott a sport, a meccsek társasági eseményekké váltak. A nők ebben az időben kezdtek cigarettázni és koktélokat fogyasztani, már férfi kísérő nélkül is megjelenhettek egy-egy eseményen, lazább lett a társasági viselkedés.

A modernizáció ekkor kapott erőre annyira, hogy már a hétköznapi életet is befolyásolta: autók, rádió, mozi elterjedése, egyáltalán a modern nagyvárosi lét igazi létrejötte. Közben a társadalmi szerepek is változtak: a nők például egyre több országban harcoltak ki maguknak szavazati jogot, mentek egyetemre és kezdett általánossá válni az is, hogy nem csak háziasszonyként tevékenykednek, de ők is dolgoz(hat)nak.

A korszak női táncművészei az új stílusok hatására megpróbálták újraalkotni a női testképet úgy, hogy az kifejezze a modern nő önbizalmát, a testéhez való újfajta viszonyt, hiszen a hosszú és szűk szoknyákban képtelenség lett volna tangózni vagy shimmyzni.

Az életmódbeli és a társadalmi változások kihatottak a kor szépségideáljára is.

Ezt a jelenséget pedig szépen megtámogatta a korabeli mozi, hisz ekkor született meg a femme fatale elődje, azaz a vamp. Clara Bow a némafilmek sztárja karrierje csúcsán (1929-ben) egyetlen hónap alatt 45 ezer rajongói levelet kapott.

Ekkor kezdtek a nők sminkelni, főleg a száj és a szem volt hangsúlyos. A szemöldökszedés is egyre elterjedtebb volt, a szemöldököt aztán feketével emelték ki.

Ahogy rövidült a szoknya, egyre nagyobb figyelmet kapott az alóla kivillanó láb és a rajta lévő harisnya. 1925-ben történt meg először a divattörténetben, hogy a szoknya olyan rövid lett, ami a térdet is szabadon hagyta.

Az évtized leghíresebb képviselője Coco Chanel, aki meghökkentően új ötleteivel teljesen megreformálta a női öltözködést.

Máig ható nagy újítása, a „kis fekete”, ekkor foglalt helyet a nők ruhásszekrényében, melyet változatosan, különböző kiegészítőkkel, lehetett színházba, családi eseményre, estére is hordani.

A dinamikusan fejlődő film is erősen befolyásolta a divatot. Az egyik leghíresebb divatot teremtő ikon, a szőke, magas, karcsú, ugyanakkor kissé szögletes alkatú Greta Garbo volt.

Tudtad?

  • Százéves a rúzs. Az ajkak színezése már csaknem ötezer évvel ezelőtt is fontos volt a nők számára. Az alapvetően viaszból, olajokból és színezőanyagokból álló kevercs ugyanakkor csak 1915-ben nyerte el ma is ismert, rúdszerű formáját, amikor az első gépsoron gyártott rúzst Maurice Levy amerikai iparos elkészítette. Ezzel a hétköznapi emberek számára is elérhetővé tette az azóta is legnépszerűbb sminkeszközt.
  • A járműgyártók erősen fedő pigmenteket kezdtek használni a festésnél. Ezzel a gépkocsik nemcsak sokféle színt kaphattak, de sokkal tartósabbak is lehettek. Erre a technológiára figyelt fel egy testvérpár, Charles és Joseph Revson, valamint Charles Lachman kémikus. Együtt céget alapítottak, a Revlont, majd erőforrásaikat egyesítve kifejlesztettek egy egyedülálló gyártási folyamatot és forradalmasították a szépségipart.
  • Az első szempillafesték 1913-ban jelent meg a szépségápolás piacán. Egy amerikai vegyész, T. L. Williams nevéhez fűződik, aki húgának készítette a kozmetikumot. A festék kizárólag szénport és vazelint tartalmazott. A találmány forgalmazására Williams kisvállalkozást indított, amelyet Maybelline-nek nevezett el. A vegyész kozmetikumai nemsokára világhírnévre tettek szert.
  • A már sikeres Coco Chanel egyik nyaralása során találkozott a híres parfümkészítővel, Ernest Beaux-val, aki Párizs szerte ismert volt. Coco arra kérte őt, hogy készítsen neki egy egyedi, igazán nőies illatot, olyat, amiben nem a természetes virágos alapanyagok – ami akkoriban jellemző volt –, hanem mesterséges összetevők vannak. A fiatal vegyész örömmel vette a felkérést, kísérletezéseiből született az ikonikus Chanel N°5 parfüm, ami az első mesterségesen alkotott illatként vonult be a történelembe.

Most pedig megérkeztünk 2020-ba.

A 2-es szám a nőies tulajdonságokat mutatja: a befogadást, a másokkal való együttműködést, az intuíciót.

Számmisztikailag a 2-es szám a Holdat jelöli, ami mindig is az egyik legerőteljesebb szimbóluma volt a nőiségnek, anyaságnak.

2020 ráadásul a Hold éve. Összefügg az élet ritmusával, a természettel, az árapállyal, a női ciklussal, az érzelmekkel, a termékenységgel.

Mit is jelenthet mindez számunkra, akik a szépségiparban tevékenykedünk?

Reményeim szerint előtérbe kerül minden, ami a nőiesség megélését segíti.

Vendégeink még inkább keresni fogják a természetes, csak számukra készült kozmetikumokat, kezeléseket. Teret engednek az intuíciónak, jobban értékelik a rituálékat, keresni fogják a variálhatóságot, kicsit szélsőségesebbek lesznek, akár havonta más illatú arckrémet, más hatású maszkot szeretnének majd. Előtérbe kerül a család többi tagjáról való gondoskodás a kozmetikumok szintjén is.

Nagy örömmel árulok el nektek egy kis titkot! A PANDHY’S™ rengeteg innovatív meglepetéssel készül nektek, melyek hivatalosan január végén debütálnak ugyan, de beleshettünk a kulisszák mögé, és alig várjuk már, hogy megoszthassuk veletek!

Egyszerűen MINDEN lesz a palettán ahhoz, hogy az új évezred húszas éveinek hölgyei is reformerként vonulhassanak be a történelembe, és hogy ti könnyen tudjátok értékesíteni a termékeket, miközben szakmailag a legtöbbet tudjátok nyújtani számukra!

Kezdődjenek hát azok a fergeteges húszas évek!

Vágjunk bele együtt a PANDHY’S™-al!

Boldog Új Évet kívánok szeretettel, Melinda

 

Források: life.hu,origo.hu/történelem,helloladies.hu