PANDHY’S™ POST #101 – Kommunikáld hatékonyan új szolgáltatásod bevezetését I.

Ebben a cikkben Solymosi Dániel, a PANDHY’S magyarországi disztribúció vezetője a vendégelőadónk, aki praktikus kommunikációs lehetőségeket hozott nektek, mellyel szinte kötelező az új szolgáltatásunkat kommunikálni leendő vagy meglévő vendégeinknek.

„Áprilisban nagy megtiszteltetésben volt részem. Barna Alexandra, a Beauty Marketing Experts alapítója és tulajdonosa egy közös meeting során felkért, hogy tartsak előadást a II. Beauty Marketing Konferencián a Lurdy házban több száz szépségiparban dolgozó szakember előtt ebben a témában, hiszen a gyártói oldalunk mellett referencia szalonnal is jelen vagyunk a piacon, így rengeteg tapasztalatunk van ebben a témában.

Nagyon örültem, viszont a nagy felelősség azonnal a vállamra is ült, hiszen egy ilyen volumenű és szervezésű rendezvényre minőségi, tanulságos és informatív előadással kell előrukkolni, mert sokan messziről érkeztek időt, energiát és pénztárcát nem kímélve.

Az biztos, két bakancslistás pontomat ki is pipálhattam. Egyrészt még nem volt lehetőségem ennyi tanulni vágyó, ambiciózus hölgy előtt kiállni a színpadra… nem mondom, izgultam is rendesen. Másrészt pedig sikerült úgy végig sétálnom ennyi ember előtt a tömött sorok között, majd még fellépcsőzni a színpadra, hogy nem botlottam meg vagy estem el.

Ássuk is bele magunkat a témába, remélem minden olvasónak tudok valamilyen módon segíteni vállalkozásában.

Mi is az a szolgáltatás?

Egy rövid bevezetővel készültem, csak hogy szép kerete legyen az irományomnak.

Először Philip Kotler amerikai tudós/marketingprofesszor definiálta a szolgáltatást érthetően Marketing Management könyvében: „Cselekvésről vagy teljesítményről szól, amit az egyik fél felajánl a másiknak. „, ám Kenesei Zsófia és Kolos Krisztina egy viccesebb leírással álltak a világ elé: „Szolgáltatás mindaz, amit adhatunk, vehetünk, mégsem tudjuk a lábunkra ejteni.”

Mindenki választhat, kinek mi a szimpatikus, de egy biztos, a szolgáltatás az, amely lényegében “ígéret” arra nézve, hogy mit fog kapni vendégünk a pénzéért.

Ti, mint szolgáltatók

Ugyebár a szolgáltatás lánc egyik legfontosabb pillére Ti vagytok, azaz a szolgáltatók.

Mit kínáltok szalonotokban? Cukorpasztás szőrtelenítést? Cukormasszázst? Személyre szabott COSMIX kezelést? Jó esetben azt, amihez értetek…

Ezt a tudást általában iskolában, tanfolyamokon, továbbképzéseket, workshopokon, rendezvényeken, kiállításokon szerzitek, hiszen ebben a szakmában a legfontosabb a szaktudásotok, hozzáállásotok és a megbízhatóságotok.

Új szolgáltatás bevezetése – előkészületek

Mielőtt belevágsz egy új eljárás, kezelés bevezetésébe rengeteg pénzt, időt és energiát spórolhatsz meg egy kis odafigyeléssel: piackutass!

Kezd magadnál ezt a kutatást! Mi a célod a bevezetéssel?

  • Kitűnj?
  • Meglovagolnál egy aktuális trendet?
  • Vendégeid igénylik?
  • Kiegészítenéd meglévő kínálatod?

Ha ezt elhatároztad már jó úton indulsz el.

Érdeklődj meglévő vendégkörödnél, Ők kipróbálnák-e ezt az új, bevezetni kívánt kezelést/eljárást, hiszen valljuk be, a törzsvendég generálás az egyik fő cél a kozmetikában, így az Ő véleményük éppen olyan fontos, mint bármely másik pont.

Fontos körbejárnunk közvetlen környezetünket, van-e ilyen szolgáltatás a környéken? Senki sem szeretne egy „szomszéd kapualjas ár versenybe” belekezdeni, mert azzal senki nem jár jól.

Ha találunk hasonlót, vagy éppen ugyan azt amit mi is szeretnénk, akkor tudjunk meg minél többet róla! Javaslom, hogy menjetek el, próbáljátok ki, keressetek erősségeket, gyengeségeket, melyet majd a későbbiekben ki tudsz hangsúlyozni.

Szintén nem elhanyagolható pont a megfelelő képzés/tanfolyam elvégzése. Nem irigylem a kozmetikus tanulókat, de a már végzett szakembereket sem, hiszen manapság nincs könnyű dolguk eligazodni az iparágban fellelhető összes márka számtalan képzései között, nem is beszélve a panelház 6. emeletén a nappaliban tartott, mesterdiplomát ígérő fél órás tanfolyamokról sem.

A képzéseknél érdemes figyelembe venni a pontos programot, az anyagi megtérülést, magát az oktatót, az értékeléseket, referenciákat, illetve a kínált kezdőkészlet (ha van) összetételét, hiszen már azonnal beépítheted a kínálatodba vagy gyakorolhatsz.

Új szolgáltatás bevezetése – indulás

Ezen pontok figyelembevétele és teljesítése után, mely még csak az előkészület volt, jöhet az indulás! Viszont fontos üzleti fejjel gondolkodni, hiszen összességében (tanfolyam elvégzése, kezdőkészlet, stb.) még nem ért véget a befektetésed. Úgy kalkulálj, hogy hátra van még a legizgalmasabb része, a kommunikáció, mely több esetben is költséges lehet, de ha okosan csinálod rengeteget spórolhatsz.

Kommunikáld hatékonyan új szolgáltatásod

Fontos megállapításra jutottam – de szerintem mindenki velem együtt aki már kommunikálta szolgáltatását – mégpedig hogy rengeteg csatorna áll rendelkezésünkre:

  • hirdetés a helyi médiában
  • cégtábla/kirakat
  • hirdetőtábla
  • nyomtatott anyagok (flyer/oklevél/stb.)
  • szponzoráció
  • molinó helyi eseményeken
  • jótékonyság/felajánlás
  • szájreklám
  • honlap
  • közösségi média (social media)
  • e-mail

és még sorolhatnám…

Ezek közül a vastagon szedetteket választottam ki részletesebb bemutatásra, hiszen ezek átgondolt használatával hatékonyan lehet kommunikálni új szolgáltatásunkat és nem utolsó sorban pénzt spórolva.

Ezeket azonban a következő vendégcikk alkalmával fogom részletezni, mint mikor egy jó sorozat évadzárójánál a várva várt legizgalmasabb jelenthez ér a néző, majd hirtelen vége a résznek és várhatunk egy szezont, már ha folytatják.

Ígérem, én fogom!

Szép Hétvégét Kívánok!

Dániel”