Kedves Olvasó,
Biztosan többször hivatkoztam már a franchise projektünkre, most is ezt teszem, mert aktuálisan éppen ezzel foglalkozom, hogy a lemaradásaimat ledolgozzam. Szóval a mai cikket is a kapcsolódó anyag és információ gyűjtés ihlette.
A szalonok kialakítása, berendezése és felszerelése témában olvasgattam különböző felméréseket és kutatásokat. Számtalan érdekes, helyenként egyenesen megdöbbentő információm birtokába jutottam, már ami a potenciális szalonvendégek elvárásait és preferenciáit illeti.
Arra gondoltam, érdekes lehet 1-2 dolog a gyűjtéseimből praktizáló kozmetikusok, jelenlegi, vagy akár remény béli szalontulajdonosok számára.
Így itt és most megosztok egy rövid listát azokról a dolgokról, amiket semmiképpen sem szabad elkövetnünk a szalonunk kialakításánál, különösen, ha a vendégeink között szeretnénk látni az Y és a Z generációk gyermekeit is!
1. Hiba, ha a szalonunk nem szervül organikusan a környezetéhez!
Ez röviden azt jelenti, hogy legyen a szalon tájba és környezetbe simuló. Ne erőltessük mondjuk a provanszi hangulatot a tízemeletes aljában, de parasztromantikát se a pasaréti bauhaus villa aljában nyitott üzletünkbe. Valamint hozzunk ki mindent az adott épület lehetőségeiből, ha van teraszunk, vagy egy kis kertünk, akkor legyen gondunk arra, hogy azt is részévé tegyük a vendégélménynek.
2. Hiba, ha nem tesszük élményalapúvá a szalonba járást a vendégünk számára!
Tudomásul kell vennünk, hogy a vendégeink nem csak azt várják a kozmetikától, hogy kinyomják a mitesszerieket és eltávolítsák a nemkívánatos szőrszálaikat, hanem élményt is keresnek és várnak tőlünk. Élményt jelenthet a szép és érdekes környezet, illetve a bánásmód és a törődés. Nem tudom megállni, hogy ne említsem a COSMIX koncepciót, ha már élményekről beszélünk.
3. Hiba, ha a dizájn a funkcionalitás rovására megy!
Vigyázzunk tehát arra, hogy az eredetiség, a szépség és az élmény hajhászást ne vigyük túlzásba a szalonunk kialakításakor és ezzel a praktikum és az áttekinthetőség ellen dolgozzunk, mert a vendégek bizony azt is nagyon díjazzák, ha minden kézre áll, ha semmi sem csorbítja a kényelmüket és könnyen eligazodnank nálunk, azaz mondjuk könnyen megtalálják a mosdót, a szék pedig nem csak szép, hanem arra is alkalmas, hogy azon ülve vegyék vissza a harisnyájukat.
4. Hiba, ha az üzletünk nem Instragam-képes!
Hát számomra ez a legmegrázóbb tétel (mentségemre legyen mondva, hogy én az X generációhoz tartozom, akiket a generációelmélet nomádok, reaktívak, digitális bevándorlók stb., jelzőkkel azonosít). Szóval senki ne feledkezzen el a „dramatic vista” kialakításáról. Magyarul; legyen egy olyan sarok, vagy fal, stb. ami alkalmas selfie-fotózásra és a kedves vendég késlekedés nélkül megoszthatja a nagyvilággal a tényt, hogy éppen nálunk jár és ettől nagyon boldog.
5. Hiba, ha elfeledkezünk az apró figyelmességekről!
Gondoljunk arra, hogy az emberek szeretik a kis meglepetéseket, nagyon megragad bennünk a váratlan figyelmesség, az ötletese kedvesség, ami nagyon jól esik, amitől önkéntelenül elmosolyodunk és amire mindig emlékezünk. Ilyen lehet például a zuhanyzóban elhelyezett dezodor, a hajvasaló, a kézkrém a mosdóban, vagy éppen a kávénk pont annyi tejjel és cukorral, ahogy a múltkor is kértük!
Hát, ennyit mára a „hogyan ne hibázzunk” szemezgetésből, remélem haszonnal olvasták a fentieket.
Kellemes hétvégét Mindenkinek,
Borbíró Gertrud