PANDHY’S™ POST #90 – A tökéletes kampány – Facebook hirdetési tippek kozmetikusoknak

A tökéletes kampány – Facebook hirdetési tippek kozmetikusoknak

Valószínűleg használtad már a közösségi felületeiden a hirdetési lehetőségeket, melyek közül a legkedveltebb a posztok kiemelése. Azonban ennél sokkal összetettebb és hatékonyabb hirdetési lehetőségeket kínál a Facebook, amit kellő odafigyeléssel nagyon hatékonyan ki lehet használni.

A Facebook hirdetéskezelő

A Facebook hirdetéskezelő felülete egy összetett, de felhasználóbarát rendszer, amiben egy helyről indíthatsz hirdetéseket a Facebook oldaladra, illetve Instagramra is. Lehetőséged van különböző képi anyagokat feltölteni, saját célközönségeket létrehozni és ezeket elmenteni, illetve pontos statisztikát kaphatsz a kampányaidról. Ebben a cikkben azt mutatjuk be, hogyan tudod kozmetikusként a lehető leghatékonyabb hirdetéseket létrehozni, hogy a naptárad mindig tele legyen. 🙂

A tökéletes Facebook kampány összetevői

Lépésről lépésre haladva bemutatjuk, hogyan hozhatod létre a tökéletes kampányod.

A hirdetés létrehozásának folyamata

Első lépésként meg kell határoznod, hogy mi az a szolgáltatás, akció, amit hirdetni szeretnél. Ki kell találnod pontosan a promóciód részleteit, azt, hogy milyen képi világgal szeretnéd illusztrálni, és pontosan kihez szeretnél szólni.

A hirdetés szövege és képe

Ha meghatároztad a promóciód részleteit, meg kell fogalmaznod hirdetésként is. Érdemes minél tömörebben, de pontosan megfogalmazni minden tudnivalót. Nem érdemes 12-15 sornál hosszabban írnod, viszont fontos, hogy a szöveg tartalmazza a legfontosabb információkat, illetve legalább egyszer a linket az időpontfoglaló oldaladra, vagy arra az oldalra mutatva, ahol részletesebben is írsz a promócióról.

A hirdetési képet a promóciód mini arculatának megfelelően készítsd el – színében, hangulatában illeszkedjen az akciódhoz, de figyelj arra, hogy maradjon önazonos: nem szerencsés, ha teljesen eltér a hirdetésed az oldaladon található tartalomtól. Egy mondatban próbáld meg megfogalmazni a promóciód lényegét, ezt érdemes feltüntetned a képen.

Tipp: a Facebook hirdetési képen a szöveg maximális aránya 20%. A hirdetésed mindenképp meg fog jelenni, akkor is, ha ennél nagyobb arányban van a képen szöveg, viszont sokkal rosszabb eredményeket ér el.

A célközönséged meghatározása

Kozmetikusként valószínűleg rengeteg szolgáltatást tudsz majd hirdetni, azonban jó, ha meg tudod fogalmazni, pontosan kikhez is szeretnél szólni.

  • Célközönség meghatározásakor lehetőséged van életkor, lakhely, nem szerinti szűrésre.
  • Rákereshetsz a célközönségedre családi állapotuk szerint (pl. ha menyasszonyoknak szeretnél hirdetni, érdemes az eljegyzett fiatal nőkre célozni)
  • Hirdethetsz az oldalad követőinek, vagy az oldalt kedvelők ismerőseinek. Ez szuper lehetőség, hiszen ki ajánlhat hitelesebben, mint egy jó barátod?
  • Hirdethetsz érdeklődési kör szerint – ebben az esetben a Facebook segíteni fog hasonló érdeklődési körök felajánlásával, hogy minél hatékonyabban tudd beállítani a hirdetésed.
  • A hirdetéskezelő minden esetben meg fogja mutatni, hány embert érsz el az adott célzással.

Ha szeretnél többet olvasni a témában, szeretnéd részletesebben is megismerni a Facebook Hirdetéskezelő rendszerét, vállalkozásfejlesztés és szalonmarketing témák mellett egy egész fejezet foglalkozik a közösségi média hirdetésekkel Szalon marketing kisvállalkozóknak című könyvemben.

Hogyan segítheted elő a tökéletes kampányod sikerességét?

A hirdetésen kívül érdemes több helyen is megjelenítened az akciókat.

  • A borítóképedet lecserélheted a hirdetéssel megegyező hangulatú képre.
  • Kiküldhetsz hírlevelet az akciódról.
  • Készíthetsz Facebook eseményt az akciódnak – ez szintén megjelenik az oldaladon, emellett a helymeghatározás miatt olyanokhoz is eljuthatsz, akik a környékeden keresnek hasonló akciókat!

Tipp: Nagyon fontos, hogy a képi anyagok, amiket elkészítesz, tökéletes minőségűek, jó felbontásúak legyenek. Nézz utána a képek pontos méretének (a Facebook posztnak, borítóképnek, események borítóképeinek különböző ideális felbontásuk van, azért, hogy minden platformon tökéletesen jelenjenek meg).

Arról, hogyan tudsz Facebook hirdetéssel hatékonyan új szolgáltatást bevezetni, disztribúciós vezetőnk, Solymosi Dániel tart előadást a II. Beauty Business Konferencián, április 28-án. Ha szeretnél rengeteg új információval gazdagodni, amellyel növelheted kozmetikai vállalkozásod hatékonyságát és sikerességét, érdemes eljönnöd! 🙂