PANDHY’S™ Post #9 – Xmas Marketing

Kedves PANDHY’S™ kozmetikus – „feketeöves” vagy leendő PANDHY’S™ VIP tag- nem mondok újat vele, de nyakunkon a karácsony! Te hogyan készülsz, beindult már a mosolygyár?

A karácsony a legtöbb szolgáltató életében a legjobb időszak, ilyenkor spontán többet vásárolnak az emberek még akkor is, ha semmilyen karácsonyi akció nincsen.

Tettem egy virtuális sétát a vezető wellness marketing oldalakon és összegyűjtöttem pár tippet, remélem, segítségedre lesz!

Nézzük a legfontosabb teendőket az év végéig:

  • Növelni a kiskereskedelmi forgalmat
  • Jutalmazni a hűséges ügyfeleket (ez jelentősen hozzájárul megtartásukhoz)
  • Növelni az átlagos költést ebben a két hónapban
  • Időpont előfoglalásokat generálni az új év első hónapjára
  • Javítani a szalon reklámozását

A közösségi média (Facebook,Twitter,Instagram) ma már az élet része, vétek nem kihasználni a benne rejlő potenciált!

Kezdem tehát az egyik kedvencemmel

  1. Ünnepi Szalon Selfie

Szinte minden szalonba betérő vendég élvezettel használja!

Egyszerűen tegyünk egy üres képkeret a falra. Adjunk hozzá néhány karácsonyi hangulatot árasztó dekorációt ,mint a hagyományos magyalág, szalagok és díszek.

Ne felejtkezzünk el feltüntetni jól láthatóan a szalon nevét is!

Vendégünk pózolhat és készíthet magáról vagy barátnőjével együtt egy karácsonyi szelfit. Vagányabbak tehetnek a fejükre angyalkás vagy rénszarvasos hajpántot is

Ez a kis ünnepi szórakozás egyből a közösségi oldalon köt majd ki!

  1. Leárazás helyett felértékelés

A kedvezményeket mindenki szereti, de karácsonykor a „Különleges ajánlat egy különleges személynek” felirattal a drágább, kiváló minőségű termék is gazdára talál! Kínáljunk hozzá díszcsomagolást, sokkal szebb és kevésbé ráfizetéses, mint egy 10-15%-os kedvezmény adása.

  1. Karácsonyi Kirakat

Ne tegyünk mindenből egy kicsit a kirakatba, semmitmondóvá válik.

Legyünk merészek, válasszunk egy történetet „Téli csodaország”, „Angyalok szárnyán”, „PartyTime” rendezzük be a kirakatot erre a történetre építve.

Figyeljünk rá, hogy az apró tárgyakat nehéz észrevenni. Tegyünk változatos méretű tárgyakat a kirakatba, világítsuk meg extra spot fénnyel. Hozzuk mozgásba a történetet! A villogó fények, felvillanó felirat vagy akár kis ventilátor segítségével „hófúvás” vagy dísz szalag lebegtetés garantáltan bevonzza a vendéget.

  1. Helyezzük jó polcra

Ha legközelebb körülnézel egy szupermarketben láthatod, hogy:

  • a legdrágább áru van szemmagasságban
  • a kedvezményes márka az alsó polcokon
  • az érzelemre ható termékek derékmagasság és szemmagasság között vannak elhelyezve
  • a bejárattól jobb oldalra helyezett termékeket pedig hamarabb észreveszik (többségünk jobb kezes)
  • a recepción karácsonyi kosárkába helyezett szájfények, mini virágvizek pedig úgy fogynak, mint a rágógumik a szupermarket pénztáránál
  1. Játszunk a színekkel

A piros figyelemfelkeltő, ünnepi, dinamikus szín, ami erős érzelmeket ébreszt.

Közvetlenül karácsony előtt érdemes alkalmazni, kiemelve vele, amit leginkább el szeretnénk adni. Ezüst, fekete és arany a luxus, az elegancia a kifinomultság színe, így ideális a prémium termékek értékesítésére.Levendula, romantikus rózsaszín a nőies, finom hölgyek számára teszi vonzóvá a terméket.A sötétkék a bizalom, a megbízhatóság és a nyugalom színe (ezért használja annyi bank és biztosító társaság).Zöld a természet színe, a natur,bio,természetes kozmetikumok iránt kelti fel a figyelmet.

A kiválasztott színű szalaggal díszíthetjük a termékeket, vagy ilyen színű díszpapírral dekorálhatjuk ki a polcot, ahova a terméket állítjuk. Figyeljük a hatást!

  1. Ajándék kártyák

Mindenki ismeri, az mégis elgondolkodtató, hogy miért tekintik sokan valami másodlagosan értékesíthető dolognak és dugják el szegényeket egy fiók mélyére, ahol senki sem látja! Pedig működnek. Tényleg! De nem tudják egyedül eladni magukat (sajnos).

Üzleti érvek az ajándékkártyák mellett:

  • előre értékesített szolgáltatás (az ár már fixen a zsebedben van)
  • új vendéggel ismerteti meg a szalont és a terméket
  • segít építeni a helyi üzleti kapcsolatokat (keresztmarketing például a közeli fodrászattal)
  • szép gesztus megköszönni törzsvendégeinknek vele az egész évet (értékfüggő)
  • segít megoldani a vendég ajándékproblémáját (nagymamának,anyósnak,férjnek,barátnőnek)

Erre figyelj!

  • az ajándékkártya nem = a szupermarket diszkont kuponnal

Ez nyilvánvalónak tűnhet. De látni, sok lestrapált, csúnya kinézetű papírfecnit, amely büszkén hirdeti, hogy kártya és 15.000 forintot ér.. phh

Ha költök például az édesanyámra ennyit, szeretném, ha érezné, hogy ő fontos számomra és nem egy last minit akcióra fizettem be.

  • a kártya legyen minőségi, reklámozza a szalonod
  • érthetően, ám diszkréten tartalmazza az értéket, az igénybe vehető szolgáltatást és nem utolsó sorban az érvényességi időt!

Nagyon fontos a csomagolás is:

  • tedd színes vagy metálfényű borítékba, köss rá színes szalagot, de az sem ördögtől való, ha beteszed egy kis dobozkába – gondold csak el,hogy te kapnál egy ilyen szép, szemet gyönyörködtető dobozt benne egy ajándékkártyával, ugye szebb, mint egy papírfecni, vendéged is értékelni fogja és gyakrabban választja ezt a formát, hogy megajándékozzon valakit vele- nem csak karácsonykor!
  • A feliratra is figyelj: „Kényeztetés csak neked”,”Egy óra nyugalom”,”Tőlem..neked..szavak helyett”,”A legdrágábbnak szeretettel”

Tedd jól látható, szépen dekorált helyre és tegyél rá feliratot pl.: 5000 forint értékű Ajándékkártyánk 4500 Ft- ért Tőlünk Neked vagy Ajándékkártyánk mellé a te ajándékod xxx ez! Boldog ünnepet!

Hirdess egy nap -nem sokkal karácsony előtt- különleges Ajándékkártya akciót!

„Nincs időd már szaladgálni? Végképp elfogytak az ötletek? Segítünk Neked! Csak ma, három Ajándékkártyából az egyik a mi ajádékunk neked, ne keresgélj tovább! Siess,fogynak a készletek! „

Az ajándékkártyák csak január-február hónapban legyenek felhasználhatók, kitöltve ezzel az ünnepek utáni üresjáratokat!cmascandle

A PANDHY’S™ Világítós Displayre helyezett termék különösen vonzza a tekintetet, ajándékba küldünk hozzá karácsonyi betétlapot, megrendelheted itt:

Ajándékkártyaként legelegánsabb a TD™ CanDelight mécses, amely kézzelfogható ajándék, egy hozzá csatolt arc vagy hátmasszázzsal értékesítve egy valódi, illatos karácsonyi varázslattal felér! A vendég otthon meggyújthatja és egy romantikus fürdő után, bőrápoló olajként magára kenheti, illetve elhozhatja magával az ajándék masszázs alkalmával.

Most tőlünk limitált kiadású karácsonyi ruhát kapott, itt tudod megvásárolni:

Jó készülődést, sikeres marketingezést kívánok szeretettel,

Melinda