PANDHY’S™ Post #16 – A natúr kozmetikum gyártók élete, avagy a vásárlói prekoncepciókról

A natúr kozmetikum gyártók élete, avagy a vásárlói prekoncepciókról

 

Kedves Olvasók, arra gondoltam, hogy talán hasznos, de legalábbis érdekes lenne a felhasználói, illetve a vásárlói oldalt megismertetni a kozmetikai termék-formulátorok – különösen a természetes kozmetikumokkal foglalkozók –  nehéz sorsával 🙂

Úgyhogy ezt fogom most tenni, kihasználva, hogy újra szót kaptam itt, az aktuális PANDHY’S™ Postban.

Természetesen nem azért teszem ezt, hogy együttérzést generáljak, hanem azért, mert úgy gondolom, hogy ezzel az Önök segítségére is lehetek a szalon-eladások terén.

A kozmetikumok készítésénél a legnehezebb és egyben legfontosabb tényező, amire tekintettel kell lennünk, a vásárlói prekoncepciók. A legtöbben talán nem is tudják, hogy a felhasználók vásárlási döntéseit néhány nagyon érdekes meggyőződés határozza meg, és ezek a meggyőződések olyan mélyen beépültek a tudatosság és a tudatalatti legmélyebb szintjeire, hogy nem is nagyon lehet velük mit kezdeni.

Nézzük meg ezek közül a prekoncepciók közül azt a négyet, amelyik a kozmetikum vásárláskor megkerülhetetlen!

 

 

  1. Illat

A vevő minden esetben megszagolja a készítményt, ez garantáltan az első lépés, megszagolnak mindent, megszagolják akkor is, ha a termék nagybetűkkel hirdeti magáról, hogy illatmentes, és megszagolják akkor is, ők maguk a természetes és minden-mentes termékek híve.

Mit kezdhetünk ezzel mi formulátorok? Igyekszünk úgy alakítani a készítményeink illatát, hogy az megfeleljen a célközönségünknek.

Hogyan kezelhetik Önök ezt az értékesítés során? Önöknek is ismerniük kell a vendégeiket, azok igényeit és beállítottságát, és ennek megfelelő termékeket kell kínálniuk, és ehhez kell igazítaniuk az eladási-kommunikációjukat is.

 

  1. Intenzív habzás = nagy tisztító hatás

A felhasználók, azok is, akik egyébként a természetes és gyengéd kozmetikumokat keresik – meg vannak győződve arról, hogy egy tusfürdő, pláne egy sampon csak akkor tölti be a funkcióját, ha nagy és kemény habot képez a használatakor.

Az igazán igényes vevőnek a hab jellege és a felhasználási terület összefüggéseire nézve is megingathatatlan elképzelései és elvárásai vannak. Tudni vélik, hogy egy jó arctisztító készítmény habja sűrű, krémes jellegű, a professzionális hajsampon habja pedig hatalmas, levegős habpárna jellegű, stb.

Természetesen a habzás mértéke és a hab jellege nincs közvetlen összefüggésben a készítmények tisztító hatásával, de kár is lenne ezt megpróbálni elmagyarázni a vevőknek.

Nekünk, készítőknek még a természetes kozmetikumok terén is ,megvannak a lehetőségeink arra, hogy az elvárásoknak megfelelően alakítsuk a termékeink hab-profilját és ezt meg is tesszük.

Önök, akik ezeket a termékeket értékesíteni szeretnék megpróbálhatják egy kicsit „képezni” a felhasználókat, bővíteni az ismereteiket a kérdésben, és persze itt is nagy segítség lehet, ha jól ismerik a kliensüket és az ő elvárásait, hogy pont azt tudják kínálni neki, amire szüksége van.

 

  1. Nagy viszkozitás = Nagy hatóanyagtartalom

Ez is egy kipusztíthatatlan vásárlói meggyőződés, pedig a viszkozitás egyáltalán nem valós mértéke a hatékonyságnak, de a felhasználók hajlamosak egy sűrű készítményről inkább elhinni, hogy az jobban hidratál/táplál/ápol/fiatalít stb., mint egy hígabb termék. Pedig egy híg tej-emulzió is lehet nagyon gazdag hatóanyagokban.

Mi gyártóként a fentiek ismeretében és a „beidegződéseknek” megfelelően állítjuk be a különböző célú termékeink viszkozitását, törekedve a vásárlói elvárásoknak való megfelelésre.

Ön a termékek értékesítőjeként ugyancsak ezen elvárásoknak megfelelően kínálhatja a különféle formulákat úgy, hogy a vevő pont a neki megfelelőt vihesse haza.

 

  1. A lemosandó/eltávolítandó termékek értéktelenebbek

Ez talán mind közül a legszebb feladat! A felhasználók ugyanis kevésbé értékeli és ezáltal kevésbé hajlandók költeni a lemosandó (wash off) készítményekre, könnyebben és sokkal többet áldoznak a bőrön, hajon stb. maradó (leave on) termékekre.

Mondanom sem kell, hogy jellemzően magasabb az önköltségi ára az igényes és hatékony lemosandó maszkoknak, hajbalzsamoknak, mint mondjuk az arckrémeknek, vagy éppen a samponoknak.

Nekünk, gyártóknak tehát ügyesen kell sáfárkodnunk ezeknek a termékeknek a megkreálásánál, hogy hatásos és igazán szép formulákat alkossunk, elfogadható költségszinten, Önöknek pedig a szakértelmet és a jó kommunikációt kel elővenniük a vásárlók meggyőzésére!

Konklúzióként megállapíthatjuk, hogy fura egy szerzet a vásárló, de fontos nekünk, mert érte és belőle élünk, mi is, a termékgyártók, és Önök is, a profi Szépítészek. Igyekeznünk kell tehát alaposan megismerni és megérteni Őket, hogy a lehető legmagasabb szinten szolgálhassuk ki, mindenki örömére!

 

Jó munkát, sok vendéget, üdvözlettel;

Borbíró Gertrud